Vi garanterer deg topp 3 rangering på Google

Hver bedrift og nettstedseier drømmer om å rangere som nummer én på Google. Årsaken er enkel: Å nå topp 3 beste, (eller til og med å rangere som nr. 1) vil bety økt relevant trafikk til nettstedet, synlighet og økt potensiale for salg, foran konkurrentene. Men så er det slik at høy rangering sjeldent skjer tilfeldig. Selv de dyktigste og mest kunnskapsrike markedsførerne sliter med å få den topplasserte plassen. Så hvordan kan vi garantere deg topp 3 plass på Google? Her skal vi gi deg noen ledetråder.

Nisjetankegang

Realistiske nøkkelord 

Optimalisere innholdet

Suksess

Nisjetankegang

En del av å lykkes med SEO er å forstå konkurranselandskapet. Med det respektive markedsbudsjettet som dere har til rådighet vil det å konkurrere med de største aktørene, som tilsynelatende har ubegrensede markedsføringsbudsjetter være svært krevende. Selv om det alltid er en sannsynlighet for at du kan slå dem, er det mer sannsynlig at det kastes bort verdifulle resurser, tid og penger. Nettopp derfor er det er så viktig å tenke nisje. Det jeg mener når jeg sier “nisje” er at i stedet for å prøve å konkurrere med store selskaper om ekstremt populære (og vanligvis mer generelle) søkeord, så er det mye enklere og kostnadseffektivt å gå “dypt” ned i tematikken og bli dernest en “stor fisk i en liten dam”. Dette vil ofte bety å flytte virksomhetens fokus fra generelle til mer spesifikke produkter eller tjenester. Mer spesifikke søkeordsetninger vil i de aller fleste tilfeller være lettere å rangere høyt på, noe som betyr at du vil rangere høyt vesentlig raskere.

  •  
Realistiske nøkkelord 

Alle kan få topplasseringen i Google hvis de målretter mot de riktige søkeordene. For eksempel hvis man målretter mot et tulleprodukt eller ord som bare er oppspinn kunne vi sannsynligvis fått tak i topprangeringen om bare et par dager. Men, vil man faktisk ønske å rangere på denne frasen? Sannsynligvis ikke, med tanke på at det ikke engang er et ekte produkt, ikke har det verken volum eller relevante kjøpere. Poenget mitt er: Hvis du velger nøkkelord som er urealistiske nok, er det enkelt å rangere. Men selvfølgelig ønsker vi ikke å rangere for urealistiske søkeord; vi ønsker å rangere for nøkkelord som folk faktisk leter etter. Reelle spørringer som noen skrev inn i nettleseren og som gir trafikk sannsynliggjør potensielle kunder.

Realistiske nøkkelord 
Optimalisere innholdet for søkeordene

Når vi har “gått nisje” og valgt noen enklere, men realistiske nøkkelord, er det på tide å bruke disse søkeordene på strategiske steder på siden din. Selv om du absolutt ikke vil bruke søkeordene dine for mye, er det viktig å bruke dem på en rekke måter i innholdet ditt. Viktigst av alt er å fokusere på å bruke dem i:

  • URL: www.yoursite.com/your-keywords-here, i stedet for www.yoursite.com/sh8xks6.htm.
  • Tittelkode.
  • Overskrifter: H1, H2, etc.
  • Alt-bildekode og bildetekster, der det er aktuelt.
  • Gjennom innholdet ditt.

La oss sette opp en 15-minutters samtale for å diskutere prosjektet ditt

Interessert i å øke trafikken til nettstedet ditt, eller forbedre avkastningen på investeringen SEO? Kontakt oss i dag. Vi kan hjelpe deg.

Innhold er en avgjørende nøkkelfaktor

I følge Content Marketing Institute bruker 88% av B2B-selskapene nå innholdsmarkedsføring som en del av deres overordnede markedsføringsstrategi. Dette innebærer å bruke et bredt utvalg av innholdstyper – blogginnlegg, nyhetsbrev, webinarer, infografikk, videoer, etc. – for å tiltrekke seg potensielle kunder. Hvis du vil ha topprangeringer i Google, må man absolutt legge til nytt innhold på nettstedet regelmessig, men ikke bare legge til innhold for innholdets skyld. Det må produseres noe nyttig av høy kvalitet – noe som faktisk gir verdi til dine potensielle kunder.

Dette kvalitetseinnholdet vil hjelpe med å øke rangeringen på to primære måter: For det første betyr mer innhold flere søkeord, og dermed også flere muligheter for Google til å vise nettstedet deres i søkeresultatene. For det andre, jo mer innhold du har, jo flere lenker samler du vanligvis. I tillegg er det flott å ha mye innhold for å få besøkende til å “bo” på nettstedet ditt lenger. Dette forhindrer “bounce rate”, noe som er positivt for rangeringen.

Viktigheten av "backlinks"
Viktigheten av "backlinks"

Tilbakekoblinger eller “backlinks”, er i utgangspunktet “stemmer” fra andre nettsteder. Hver av disse “stemmene” forteller søkemotorer: “Dette innholdet er verdifullt, troverdig og nyttig”. Så jo flere av disse du har, jo høyere vil nettstedet ditt rangere i Google og andre søkemotorer. Å bruke backlinks i dom en viktig faktor for Google sin søkemotoralgoritme, er ikke noe nytt. Faktisk dannet backlinks grunnlaget for Google sin originale algoritme. Selv om Google har gjort tusenvis av endringer i algoritmen siden den gang, er “backlinks” fortsatt en svært sentral rangeringsfaktor. Faktisk viser flere bransjestudier som vi har sett på at backlinks fortsatt er Googles viktigste rangeringssignal. 

Interessert i å øke trafikken til nettstedet ditt, eller forbedre avkastningen på investeringen i SEO? Kontakt oss i dag. Vi kan ikke vente med å møte deg!