Søkemotoroptimalisering

SEO står for “søkemotoroptimalisering.” Enkelt sagt betyr det prosessen med å forbedre nettstedet ditt for å øke synligheten for relevante søk. Jo bedre synlighet sidene dine har i søkeresultatene, desto mer sannsynlig er det at du får oppmerksomhet og tiltrekker potensielle og eksisterende kunder til virksomheten din.

Få en gratis analyse for å se deres SEO-status og forbedringer i søkemotorene.

  •  

OFF-page

Off-page SEO handler om alt som ikke skjer direkte på nettstedet ditt. Optimalisering av nettstedet ditt kalles SEO på siden og inkluderer ting som nettstedstruktur, innhold og hastighetsoptimaliseringer. Off-page SEO handler om blant annet koblingsbygging, sosiale medier og lokal SEO. Eller med andre ord, generere trafikk til nettstedet ditt og få virksomheten din til å virke som den virkelige avtalen den er.

 

 

 



ON-page

On-side SEO (også kalt SEO på stedet) er praksis for å optimalisere websider for å rangeres høyere i søkemotorer. Det inkluderer optimaliseringer av synlig innhold og HTML-kildekoden.

Google ser på innholdet på siden din for å avgjøre om det er et relevant resultat for søket. En del av denne prosessen innebærer å lete etter nøkkelord. Men det er mer med SEO på siden enn å inkludere nøkkelord i innholdet ditt – mye mer. Google leter til slutt etter det mest relevante søkeresultatet for et søk, så algoritmene deres ser også etter annet relevant innhold på siden. Hvis siden din handler om hunder, og du ikke nevner forskjellige raser, vet Google at det sannsynligvis er mer relevante resultater der ute. Relevans er en så stor del av SEO på siden at med mindre du knekker den, er det lite sannsynlig at du rangerer.

SEO-analyse er prosessen med nøye å undersøke et nettsted for å få en bedre forståelse av hvor godt nettstedet har blitt optimalisert og hva som kan gjøres for å hjelpe nettstedet med å forbedre seg.

SEO-analyse krever at merkevarer først ser nøye på innholdet de har på siden deres. De vil se hvilke søkeord innholdet deres er optimalisert for og hvor godt innholdet fungere. Å dykke inn i søkeordrapportering gir også informasjon om hvilken enkelt side som rangerer for nøkkelordene i søkeordgruppene dine.

Den neste delen av en analyse innebærer å se på hvordan denne ytelsen påvirker merkevaren. Du vil måle hvor høyt innholdet ditt rangerer for det målrettede søkeordet, hvor godt innholdet er optimalisert, og hvordan dette påvirker trafikkfrekvenser og potensielle kunder. En ContentIQ-analyse vil også hjelpe deg med å finne potensielle feil som kan skade SEO-fremgangen din, inkludert manglende metadata eller nøkkelord som ikke har blitt brukt optimalt.


Teknisk SEO

Teknisk SEO refererer til nettsteds- og serveroptimaliseringer som hjelper søkemotorer å gjennomsøke og indeksere nettstedet ditt mer effektivt (for å forbedre organisk rangering).

Søkemotorer gir preferansebehandling i søkeresultatene til nettsteder som viser visse tekniske egenskaper – for eksempel en sikker tilkobling, en responsiv design eller en rask lastetid – og teknisk SEO er arbeidet du må gjøre for å sikre at nettstedet ditt gjør det.

Nedenfor finner du en sjekkliste over viktige trinn du kan ta for å sikre at din tekniske SEO er helt oppe. Ved å følge disse retningslinjene kan du bidra til at sikkerheten og strukturen til nettstedet ditt oppfyller forventningene til søkemotor algoritmer, og belønnes i søkeresultatene deretter

Lokal SEO er også SEO utenfor siden

Lokal SEO er viktig hvis du er lokalorientert. For lokale bedrifter er en del av off-page SEO virkelig personlig SEO. Munn-til-munn markedsføring spiller en stor rolle i å få folk til virksomheten din. Ikke bare det, fornøyde kunder kan legge igjen anmeldelser på nettet som Google – og andre potensielle kunder – kan bruke for å se hvor bra du har det.

Off-page SEO er en integrert del av SEO-strategien din

Som vi har vist, supplerer SEO utenfor siden SEO på siden. Begge går hånd i hånd. Du må fokusere på koblingsbygging, merkevarebygging og utseende for å få mest mulig ut av SEO. Du kan optimalisere nettstedet ditt alt du vil, men hvis det ikke oppfattes som et kvalitetsmål for folk, vil du ikke gjøre det bra.

Innhold og SEO

Innhold er ekstremt viktig for SEO, uten det vil ikke søkemotorer ha nok informasjon til å indeksere sidene dine riktig og hjelpe deg med å rangere. … SEO-innhold forbedrer din synlighet på søkemotorer som driver trafikk til nettstedet ditt og oppfordrer folk til å kjøpe produktene / tjenestene dine.

SEO rådgiver

En spesialist på søkemotoroptimalisering (SEO) forbedrer rangering av nettsteder på store søkemotorer, som Google, Yahoo! og Bing.

Spesialisten sørger for optimalisering på siden for å gi relevante søkeresultater og en positiv brukeropplevelse, økende trafikk på nettstedet, potensialet for kundeemne og merkevarebevissthet.

SEO for e-commerce

Å ha et e-handelsnettsted uten SEO er som å legge igjen penger på bordet.

Men ikke ta ordet mitt for det. Logg deg på analyseverktøyet ditt. Se på hvor mesteparten av trafikken, konverteringer og salg kommer fra. Jeg er sikker på at organisk søk ​​i de fleste tilfeller vil bli rangert som en av de viktigste inntektskildene dine. For mange bedrifter driver Google størstedelen av den profittproduserende trafikken. (Og hvis det ikke er ditt, så gjør du noen store feil et sted).

SEO-firma

Selv om du burde ha tilgang til verktøyene de bruker til å måle KPI-ene dine – SEMRush, Google Search Console, Google Analytics – har du sannsynligvis ikke tid til å bruke tiden på å analysere all den dataen. Av denne grunn trenger du et SEO-spesialistteam som jobber for deg når det gjelder kommunikasjon og fremme tillit.