Markedsanalyse

Alexa definerer markedsanalyse som “En kvantitativ og kvalitativ vurdering av et marked. Den undersøker markedsstørrelsen, ulike markedssegmenter, kundekjøpsmønstre, konkurransen og det økonomiske miljøet.”

Trenger dere vår hjelp? Få en gratis markedsanalyse.

  •  

Hva er en markedsanalyse?​

En digital markedsføringsanalyse undersøker og evaluerer virksomheten, publikummet og konkurrentene dine for å lage en tilpasset, datadrevet digital markedsføringsplan for bedriften din. Ved hjelp av en online markedsføringsanalyse kan bedriften din levere en markedsføringsstrategi på Internett som snakker direkte til publikum – og konverterer dem.

 

 

 




Markedsanalyseverktøy

Verktøy for markedsføringsanalyse er programvareplattformer som hjelper markedsførere å forstå “helsen” til ulike markedsføringskampanjer. De kan spore en rekke viktige beregninger, inkludert nettstedstrafikk, sidevisninger, klikkfrekvenser og andre måter å informere en markedsfører om hvilke aktiviteter som fungerer, og ikke, og hvorfor. Behovet for forskjellige typer markedsføringsanalyseverktøy varierer etter selskap og markedsføringsstrategi.

I flere tiår var suksessen (eller fiaskoen) med markedsføringsarbeid mye mer utfordrende å fastslå, og skjedde sjelden i sanntid. Men, med digital markedsføring, får du ofte detaljert innsikt i resultatet av taktikken i løpet av svært kort tid, hvis du har de riktige verktøyene tilgjengelig for å utføre analysen. Verktøy for digital markedsføringsanalyse kan være komplekse og overveldende, så mye at markedsførere har en tendens til å velge noen få enkle beregninger å spore og kanskje ikke ser signaler i støyen fra mange forskjellige trender.