Linkedin annonsering

Uten nøye planlegging kan sosiale medier noen ganger føles som å rope ut i tomrom, men ved å bruke LinkedIn-annonser, kan du imidlertid garantere at merkevarens stemme finner veien til riktig publikum, og et publikum av innflytelsesrike beslutningstakere. Blant plattformens 690 millioner medlemmer har fire av fem medlemmer makten til å påvirke forretningsbeslutninger. Disse har også 2x kjøpekraften til typiske online publikum.

 

 


Book et gratis møte med oss for å diskutere potensiell avtale.




Sponset innhold

Sponset innhold, også kjent som integrerte annonser som vises hos målgruppens LinkedIn-feed, uansett om de ruller på mobilen eller på desktop. LinkedIn merker disse annonsene som “promotert” for å skille dem fra vanlig innhold. Når du annonserer med sponset innhold, kan du gå med LinkedIn-karusellannonser, enkeltbildeannonser eller videoannonser.

 

 

 

 

 


Sponsede meldinger

Med sponsede meldinger (tidligere kjent som Sponset InMail) kan du direkte annonsere for LinkedIn-medlemmer i innboksen. Bare vær oppmerksom — LinkedIn har et tak på hvor mange medlemmer som vil motta en sponset meldingsannonse per måned. Et medlem av målgruppen din vil for eksempel ikke motta en av annonsene dine mer enn to ganger innen en kort tidsramme. Mens 89% av forbrukerne foretrekker at bedrifter holder kontakten via meldinger, er det bare 48% av selskapene som for øyeblikket kommuniserer med kunder og potensielle kunder på denne måten.

 

 


Tekstannonser

Tekstannonser dukker opp øverst og høyre side av LinkedIns skrivebordsfeed og er et godt alternativ hvis du ønsker å bygge sterke potensielle kunder med en profesjonell demografi. Tatt i betraktning 58% av markedsførerne sier at forbedring av leadgenerering er et av deres viktigste digitale markedsføringsmål, kan LinkedIn Text Ads være en måte å kaste et bredt nett på et budsjett.

 

 

 

 


Dynamiske annonser

Dynamiske annonser kjøres på høyre side av LinkedIn og snakker til publikum direkte gjennom personalisering. Når en dynamisk annonse dukker opp i et medlems feed, reflekteres deres egne personlige detaljer, for eksempel deres bilde, arbeidsgivers navn og stillingstittel, tilbake til dem. Imidlertid, hvis medlemmer synes disse annonsene er litt for personlige, kan de endre innstillingene for å skjule disse detaljene. Følgerannonser og sponsede annonser er to typer dynamiske annonser.

 

 

 

 

LinkedIn-annonsemål

LinkedIn bruker målbasert annonsering, som hjelper annonsører med å bygge annonsekampanjer rundt spesifikke forretningsmål. Bedrifter kan jobbe gjennom alle tre trinn i en salgstrakt, fra bevissthet til konvertering. De tre hovedtypene for mål er delt opp nedenfor.

Bevissthetsannonser på Linkedin

For å få merkevaren din på folkemunnene, start med en bevissthetsannonse. Disse annonsene hjelper deg med å få publikum til å snakke om produktene, tjenestene og merkevaren din. Gjennom disse visningsbaserte kampanjene kan du også få flere følgere, øke visningene og utløse større engasjement.

Hensynsannonser på LinkedIn

Velg en vurderingsannonse hvis du vil kvalifisere potensielle kunder som allerede er kjent med merkevaren din. Denne typen annonser er optimalisert for å hjelpe annonsører med å nå følgende mål:

  • Nettstedsbesøk: Få flere brukere på nettstedet ditt og destinasjonssidene.
  • Engasjement: Oppmuntre liker, kommentarer og delinger, samt besøk til andre sosiale medieplattformer og nettsteder.
  • Videovisninger: Del forretningshistorien, det nyeste produktet eller en dag-i-livet via video.

Konverteringsannonser på LinkedIn

Når du vil generere potensielle salg eller føre et salg hjem, bør du vurdere en konverteringsannonse. De kan bidra til å oppnå disse tre målene:

  • Leadgenerering: Få gevinster på LinkedIn ved å bruke skjemaer fylt ut med LinkedIn-profildata.
  • Nettstedskonvertering: Inspirer flere besøkende til å laste ned en eBok, registrere seg for et nyhetsbrev eller kjøpe et produkt.
  • Jobbsøkere: Spre ordet om bedriftens siste jobbåpning med en stilling.


LinkedIn-annonseformater

For å oppnå annonsemålene dine har LinkedIn ti forskjellige annonseformater å velge mellom. Denne delen vil dele opp hvert annonseformat og forklare hvilke mål hver annonse kan hjelpe deg med å nå. Vi vil også dele eksempler på annonser og annonsespesifikasjoner på LinkedIn.

Karusellannonser

LinkedIn-karusellannonser bruker en sveipbar rad med kort for å fortelle merkevarens historie, presentere produkter eller dele innsikt. Nøkkelen her er å bruke sterke bilder for å holde leserne sveipende for å lære mer.

Mål: Merkevarebevissthet, besøk på nettstedet, engasjement, nettkonvertering og generering av potensielle kunder.

Annonsespesifikasjoner for LinkedIn-karusell:

  • Annonsens navn: Opptil 255 tegn
  • Innledningstekst: Opptil 150 tegn for å unngå forkortelse på enkelte enheter (totalt 255 tegnbegrensninger)
  • Kort: Mellom to og ti kort.
  • Maks filstørrelse: 10 MB
  • Maks bildedimensjon: 6012 x 6012px
  • Rich media-formater: JPG, PNG, GIF (kun ikke-animerte)
  • Ikke mer enn to linjer i hvert korts overskriftstekst
  • Tegngrenser: 45 tegn på annonser som fører til en destinasjons-URL; Grense på 30 tegn på annonser med Lead Gen Form CTA