Leadsgenerering

Leadgenerering er utrolig viktig for markedsførere og virksomhetene de ønsker å vokse. Å øke potensielle kunder betyr å øke merkevarebevissthet og interesse for produktene eller tjenestene dine, pleie nysgjerrige potensielle kunder gjennom markedsføringstrakten og inn i din salgspipeline. Hvis det gjøres godt, skaper leadgenereringsstrategier sterke relasjoner med kvalifiserte kunder som investerer i virksomheten din i lang tid. På et eller annet tidspunkt har du sannsynligvis spurt deg selv: “Hvordan kan vi øke leadgenerering?” Det finnes flere ulike, effektive strategier for leadgenerering, slik at du kan optimalisere innsatsen for å tiltrekke og konvertere kvalifiserte potensielle kunder.

Book et gratis møte med oss for å diskutere potensiell avtale.

  •  

 

“lead” er enhver person som indikerer interesse for ditt selskaps produkt eller tjeneste på en eller annen måte. Leadsene hører vanligvis fra bedriften eller organisasjonen etter å ha åpneten form for kommunikasjon (ved å sende inn personlig info for et tilbud, prøveperiode eller abonnement) … i stedet for å få en tilfeldig kald samtale fra noen som kjøpte seg kontaktinformasjonen deres..

La oss si at du tar en online undersøkelse for å lære mer om hvordan du vedlikeholder taket på boligen din. En dag senere mottar du en e-post fra et snekkerfirma som opprettet undersøkelsen om hvordan de kan hjelpe deg med å utføre vedlikehold av taket ditt. Denne prosessen vil føles langt mindre påtrengende enn om de bare hadde ringt deg ut av det blå uten å vite om du engang bryr deg om takvedlikehold, ikke sant? Dette er hvordan det oppleves for et “lead”. Og fra et forretningsmessigperspektiv, hjelper informasjonen som snekkerfirmaet samler om deg fra svarene på denne undersøkelsen, å tilpasse kommunikasjonen til å være relevant, med mål om å faktisk  løse dine problemer – og ikke kaste bort tid på å ringe potensielle kunder som ikke er interessert i overnevnte tjenester.

Leadsgenerering salg

Lead-generering er ikke lett, men det er en nødvendighet for enhver bedrift å overleve. Noen selskaper klarer faktisk å overleve på bare inngående, alene. For mange B2B-selskaper og nystartede selskaper er dette imidlertid ikke alltid et alternativ. Jeg sammenligner leads generering med gruvedrift etter gull. Du bør aldri være avhengig av bare en kilde til potensielle kunder, men ha flere kilder for generering av potensielle kunder hvis en kilde skulle “tørke” ut, eller gå tom, for en periode. I løpet av de siste 30 årene har det vært lite innovasjon innen leadgenerering, men dette har endret seg radikalt med introduksjonen av nye selskaper. Som et resultat av de store dataplattformene som MS Azure og AWS, kan selskaper som Afectium AS “skanne” internett for selskaper som med høy sannsynlighet kan konverteres om til leads.