Konverteringsoptimalisering

Konverteringsfrekvensoptimalisering (CRO) er den systematiske prosessen med å øke andelen besøkende på nettstedet som gjør en ønsket handling – det være seg å fylle ut et skjema, bli kunde eller annet. CRO-prosessen innebærer å forstå hvordan brukere beveger seg gjennom nettstedet ditt, hvilke handlinger de gjør, og hva som hindrer dem i å fullføre målene dine.

Book et gratis møte med oss for å sammen diskutere din idé!

Hva er en konvertering?

En konvertering er den generelle betegnelsen for en besøkende som fullfører et mål for nettstedet. Mål kommer i mange former og størrelser. Hvis du bruker nettstedet ditt til å selge produkter, er det primære målet (kjent som makrokonvertering) at brukeren skal kjøpe. Det er mindre konverteringer som kan skje før en bruker fullfører en makrokonvertering, for eksempel å registrere seg for å motta e-post. Disse kalles mikrokonverteringer.

Hva er en konverteringsfrekvens?

Nettsteds konverteringsfrekvens er det antall ganger en bruker fullfører et mål delt på trafikken på nettstedet ditt. Hvis en bruker kan konvertere ved hvert besøk (for eksempel ved å kjøpe et produkt), kan du dele antall konverteringer med antall økter (antall unike ganger en bruker kom til nettstedet ditt). Hvis du selger et abonnement, kan du dele antall konverteringer med antall brukere.

Konverteringsfrekvensoptimalisering skjer etter at besøket gjør det til nettstedet ditt. Dette er forskjellig fra konverteringsoptimalisering for SEO eller betalte annonser som fokuserer på hvem som klikker på nettstedet ditt fra de organiske søkeresultatene, hvor mange klikk du får, og hvilke søkeord som fører trafikk.

Konverteringsoptimalisering byrå

Afectium bruker data- og atferdsanalyse for å hjelpe deg med å nå dine mål. Vi tilbyr spesialiserte konsulenttjenester for leadgenerering, CRO (konverteringsfrekvensoptimalisering) og markedsanalyse. Uansett hvilke mål du har, kan vårt byrå hjelpe deg med å komme dit raskere