Instagram annonsering

Med et potensielt publikum på mer enn 928 millioner mennesker er Instagram-annonser et viktig verktøy for enhver markedsfører på sosiale medier. Med tilgang til morselskap Facebooks omfattende målrettingsalternativer og verktøy er Instagram-annonsering en effektiv strategi som er enkel å implementere.

 

Instagram-annonser er innlegg eller historier som en bedrift betaler for å markedsføre til brukernes Instagram-feeder. De kan se ut som vanlige Instagram-innlegg, men identifiseres alltid av en “Sponset” -etikett. De kan også inkludere en oppfordringsknapp for å få trafikk eller konverteringer.

Book et gratis møte med oss for å diskutere potensiell avtale.

  •  



Hvordan velge den beste Instagram-annonsetypen

Det er viktig å være forsettlig med annonseformatet ditt. For å hjelpe er det ett stort spørsmål du trenger å svare på som vil hjelpe deg med å bestemme:

Hva er målet mitt?

Start med å gjennomgå din markedsføringsstrategi for sosiale medier. Sett deg ned for å lage noen SMART-mål for Instagram-annonsekampanjen din. Ta en titt på forretningsmålene som støttes av hvert Instagram-annonseformat. Tenk på hvordan disse direkte kan støtte målene dine. Vurder også hvilke typer innhold som får best respons i din organiske Instagram-feed.

Når du har plassert noen få Instagram-annonser, må du huske å gjennomgå Instagram Insights for å spore suksessen din. Du kan deretter teste og justere annonsetypevalgene for å forbedre Instagram-annonseringsstrategien din over tid.





Hvordan annonsere på Instagram

Det er to måter å sette opp annonsene dine på Instagram. Den enkleste måten er å ganske enkelt markedsføre et eksisterende innlegg direkte i appen. Men metoden som tilbyr de fleste tilpasningsalternativene er å opprette Instagram-annonsen din ved hjelp av Facebook Ads Manager.

La oss starte med det enkleste alternativet.

Hvordan annonsere på Instagram rett fra appen

Den enkleste måten å begynne å annonsere på Instagram er å markedsføre et eksisterende innlegg på Instagram-profilen din. Dette ligner på Boost Post- alternativet for Facebook-annonser. Hvis du har et innlegg som fungerer bra og får mye engasjement, er det en rask og enkel metode å nå enda flere brukere å markedsføre det i appen. Du må ha en bedrift eller en skaperkonto på Instagram for å gjøre dette. Hvis du bruker en personlig profil eller ikke har en Instagram-konto ennå, følger du disse instruksjonene for å konfigurere bedriftskontoen din.

Hvis du ikke allerede har koblet en Facebook-virksomhetsside til Instagram-kontoen din, bør du gjøre det nå. Velg en eksisterende Facebook-side, eller opprett en ny etter anmodning. Fullfør deretter alternativene for å velge hvem som skal se annonsen din, hvor du vil sende dem, hvor mye du vil bruke, og hvor lenge du vil at annonsen skal vises. Til slutt trykker du på «Opprett kampanje». Det er det hele. Du kan overvåke resultatene i Kampanjer-fanen i Instagram-profilen din.

Hvordan annonsere på Instagram ved hjelp av Facebook Ads Manager

Siden Facebook eier Instagram, er annonseringsverktøyene for disse to sosiale plattformene godt integrert. Det betyr at du kan bruke Facebook Ads Manager til å lage annonser som kjører på Instagram. Du kan også tilpasse målgrupper og andre funksjoner og overvåke resultatene for annonsene dine. Hvis du ikke har en Facebook-side ennå, følg vår trinnvise guide for å sette opp en Facebook-side, så har du en på gang på kort tid. Har du allerede en Facebook-side? Hvis du ikke allerede har gjort det, er det på tide å koble Facebook-siden og Instagram-kontoen din til Facebook Business Manager. Når du har tatt vare på disse forberedelsene, er det på tide å dykke ned i å lage din første Instagram-annonse.

Tips og beste fremgangsmåter for Instagram-annonser

Flotte annonser er en kunst, ikke en vitenskap. Her er noen ting du må huske på når du lager en annonse som engasjerer og gleder brukerne.

Kjenn ditt publikum

Når du kjenner publikum godt, kan du lage meldinger som kobles til dem. Derfor er det så viktig å kjenne publikum før du begynner å lage din Instagram-reklame. Tenk på annonsene dine fra potensielle kunders perspektiv:

  • Hvilken løsning tilbyr produktet eller tjenesten deres?
  • Hva trenger de og ønsker de?

Husk målene og verdiene når du oppretter annonsene dine. Dette handler om dem – ikke deg. 

Bruk tekst med omhu

Et bilde er verdt tusen ord – og det er bra, fordi du ikke kan bruke så mye tekst i Instagram-annonsene dine. Teknisk sett kan du bruke opptil 2200 tegn til de fleste Instagram-annonser, men bare to rader med tekst vises uten å bli avskåret. Det betyr at hver karakter teller. Bruk dem klokt for å få kontakt med publikum og motivere dem til å klikke på CTA-knappen.

Engasjer

Du må svare på kommentarer og liker på annonsene dine akkurat som du ville gjort på de organiske innleggene dine. Faktisk kan det være enda viktigere å holde øye med engasjement i annonser, siden du sannsynligvis vil få kommentarer og spørsmål direkte relatert til det annonserte produktet. Svaret ditt kan utgjøre forskjellen i kjøp av kjøp. Og ikke bare det ene kjøpet fra personen som kommenterte eller stilte et spørsmål, men fra alle de andre som ser hvor godt (eller ikke) du adresserer potensielle kunders bekymringer.

Test, mål og optimalisér

Som med Facebook-annonser, kan du se resultatene til Instagram-annonsene dine i Facebook Ads Manager. Å holde øye med resultatene dine er nøkkelen til å finpusse strategien din og få mest mulig ut av Instagram-annonsebudsjettet ditt. Konverterer “Lær mer” bedre enn “Handle nå”? Hva med forskjellige produktbeskrivelser, hashtags eller body copy? Eller forskjellige farger og bilder? Gjør denne typen eksperimentering spesielt enkel med A / B-testverktøyet, og gir til og med skreddersydde anbefalinger for å forbedre annonsens ytelse.