Innholdsmarkedsføring

En type markedsføring som involverer opprettelse og deling av online materiale (som videoer, blogger og sosiale innlegg) som ikke eksplisitt markedsfører et merke, men som er ment å stimulere interessen for produktene eller tjenestene.

“sosiale medier er en integrert del av innholdsmarkedsføring”

Book et gratis møte med oss for å diskutere potensiell avtale.

  •  

Innholdsmarkedsføring effekt

Innholdsmarkedsføring er prosessen med å planlegge, opprette, distribuere, dele og publisere innhold for å nå målgruppen din. Det kan øke faktorer som merkevarebevissthet, salg, rekkevidde, interaksjoner og lojalitet.

  • Lær potensielle kunder og potensielle kunder om produktene og tjenestene du tilbyr
  • Øk konverteringer
  • Bygg relasjoner mellom kundene og virksomheten som resulterer i økt lojalitet
  • Vis publikum hvordan produktene og tjenestene dine løser utfordringene
  • Skap en følelse av fellesskap rundt merkevaren din




Innholdsmarkedsføring byrå

Innholdsmarkedsføringsbyråer hjelper bedrifter med å lage innhold og utvikle strategi. Slike partnere er avgjørende for å engasjere kunder og øke merkevarebevisstheten gjennom forskjellige produkter og tjenester, for eksempel blogger, infografikk, SEO og rådgivning. Les mer om hva innholdsmarkedsføringsbyråer gjør og hvordan du finner en.

 

Hvis jeg hadde en dollar for hver gang jeg måtte forklare innholdsmarkedsføring og jobben min for familie eller venner – vel, la oss bare si at jeg skulle leve det Elon Musk-livet.

 

Men dette er 2019, bestemor! Innholdsmarkedsføring er langt fra en fremvoksende strategi. I økende grad er det mer som et grunnleggende hjørne av en samlet markedsføringsplan, og bedrifter i alle bransjer og størrelser investerer stort i blogginnlegg, visuelt innhold og markedsføring på sosiale medier.




Hvorfor innholdsmarkedsføring?

Dine kunder, potensielle kunder og publikummere ønsker verdifullt innhold fra virksomheten din. Og det innholdet må nå publikummere på en måte som føles naturlig og organisk kontra å være forstyrrende. Innholdsmarkedsføring hjelper bedrifter med å gjøre dette, og det beskriver prosessen med å tiltrekke, engasjere seg og glede målmarkedene dine.

Ved å benytte deg av effektiv innholdsmarkedsføring kan du gjøre nettopp det – og som et resultat øke konverteringer, forbedre merkevarebevissthet, øke inntektene, etablere deg som en bransjeleder og mer.

Enten du nettopp har begynt å lage en strategi eller du oppdaterer den eksisterende, gjør det aldri vondt å vurdere prosessen på nytt og komme på nye måter å lage og dele innholdet publikum vil ha. I denne guiden vil vi gi deg et fugleperspektiv av innholdsmarkedsføring, typer innholdsmarkedsføring, eksempler på innholdsmarkedsføring og hvordan du får en strategistrategi i gang.

Typer innholdsmarkedsføring

Sosiale medier innholdsmarkedsføring

Med over 3,6 milliarder globale brukere av sosiale medier er det lett å forstå hvorfor så mange bedrifter investerer i markedsføring på sosiale medier. Det er en rekke plattformer (f.eks. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Snapchat) å jobbe med og flere måter du kan lage og dele innhold på hver av dem (f.eks. Bilder, livevideoer, forhåndsinnspilte videoer, historier).

Infografisk innholdsmarkedsføring

Infografikk viser innhold, informasjon og data i et lettfattelig, grafisk format. Med en blanding av enkel formulering, korte uttalelser og klare bilder er infografikk en flott måte å effektivt kommunisere innholdet ditt på. De fungerer bra hvis du prøver å destillere et pedagogisk og / eller komplekst tema, slik at alle publikummere kan forstå det

Podcast innholdsmarkedsføring

En undersøkelse fra 2020 viste at 49% av 12 til 32-åringene i USA hadde lyttet til en podcast i løpet av den siste måneden, med et gjennomsnitt på seks lyttetimer i uken. Av denne grunn har mange bedrifter og medier startet med å lage og dele sine egne podcaster.

I følge Wyzowl-forskning sier 69% av forbrukerne at de foretrekker å lære om merkevarens produkt eller tjeneste gjennom video. I tillegg kan videomarkedsføring øke konverteringer, forbedre avkastningen og hjelpe deg med å bygge relasjoner med publikum. Du kan velge å dele videoinnholdet ditt på sosiale medieplattformer, destinasjonssider eller på en medmarkedsførers nettsted.

Blogginnholdsmarkedsføring

Blogger er en kraftig type innkommende innhold og gir mulighet for mye kreativitet når det gjelder formålet og emnet. Med en blogg kan du gjøre ting som å markedsføre annet internt og eksternt innhold og bloggartikler via lenker, legge til sosiale deleknapper og innlemme produktinformasjon.

Betalt markedsføring av annonseinnhold

Betalte annonser kan hjelpe deg med å nå et bredt publikum og tillate deg å plassere deg selv på alle stedene du vil bli sett – betalte annonser er spesielt fordelaktige når de er parret med inngående markedsføring. Det er mange steder du kan dele betalte annonser, inkludert på sosiale medier, destinasjonssider, bannere og sponset innhold.