Google Ads

Google Ads er en nettbasert annonseringsplattform som betaler per klikk som lar annonsører vise annonsene sine på Googles resultatside for søkemotoren. Basert på nøkkelordene som vil målrette seg mot, betaler bedrifter for å få annonsene sine rangert øverst på søkeresultatsiden. Siden plattformen kjører på PPC-annonser (pay-per-click), må du bare betale når en besøkende klikker på annonsen din. Google Ads-markedsplassene fungerer som en auksjon der folk byr på klikk. Det er imidlertid ikke nødvendig at det høyeste budet vinner. Bortsett fra penger, vurderer Google også kvalitetspoengene for å sikre at de som klikker på annonsene får en best mulig opplevelse. Google Ads er en av de største annonseringsplattformene på nettet som hjelper bedrifter å nå kunder over hele verden og utvide virksomheten. Gjennom dette betal-per-klikk-nettverket betaler annonsører Google for å målrette brukere basert på søkeordssøket, landet og enhetstypen og levere annonsene sine til brukere som er interessert i deres produkter eller tjenester.

Book et gratis møte med oss for å diskutere potensiell avtale.

    Hva er Google Ad Networks?

    Google Ads tillater bedrifter å målrette brukere på to hovednettverk – søket og displaynettverket. I søkenettverket byr annonsører på relevante søkeord. Dette gir dem visning av annonser for brukere som skriver inn søkeordene i Google som en del av et søk. De betalte søkeresultatene vises vanligvis øverst og nederst på siden med et lite annonseikon ved siden av seg. Displaynettverket gir derimot annonsører muligheten til å vise bannerannonsene sine på nettstedene som er en del av Google-nettverket.

     

     

     



    Hva er annonserangering?

    Google Ads-systemet er hovedsakelig en LIVE-auksjon der annonsøren legger inn et ‘bud’ i Ads-systemet for å sikre en bestemt annonseposisjon. Avhengig av konkurransen og prisbudet fra andre annonsører, får annonsøren enten ønsket posisjon eller relatert til en lavere posisjon. Din faktiske annonseplassering bestemmes imidlertid av to faktorer, ditt maksimale bud multiplisert med kvalitetspoengene dine. Mens maksimalt bud er hvor mye du er villig til å betale når brukere klikker på annonsen din, refererer kvalitetspoeng til hvor godt en annonse er optimalisert, kvaliteten på destinasjonssiden, forventet klikkfrekvens og relevansen til annonsen din for søkerne. Jo bedre annonseplasseringen din er, desto høyere blir annonsen din vist i google-søkeresultatene. Annonser av høy kvalitet og gode Ads-kampanjer blir også belønnet av Google med rabatterte kostnader per klikk, høyere plassering av annonser, og det er mer sannsynlig at de vises øverst plassert over organiske oppføringer.


    Hvordan belastes Google Ads?

    Mengden som Google Ads belaster annonsører, avhenger av hva de annonserer. Siden Google Ads er et betalings-per-klikk-annonseringsprogram, vises annonsene dine gratis, og du belastes bare når noen klikker på annonsen din på Googles søkeresultatside. Ads-systemet er også en direkte auksjon, og derfor bestemmes klikkprisene av konkurransen og hvor mye de er villige til å betale for et klikk. Når det gjøres riktig, kan Google Ads føre trafikk av høy kvalitet til nettstedet til kostnader som er mye mer konkurransedyktige sammenlignet med andre former for reklame. Men når du ikke vet hvordan du skal håndtere prosessen, kan kostnadene øke raskt mens du potensielt driver trafikk av lav kvalitet. Nøkkelen til å kjøre en vellykket Ads-kampanje er å forstå faktorene som spiller inn hvor mye hvert klikk koster deg.

     


    Fungerer Google Ads virkelig?

    Google Ads kan fungere for alle typer virksomheter – store og små. Det er en rimelig form for reklame som kan målrette mot kvalifiserte potensielle kunder når de administreres riktig.

    • Nøkkelen til å få Google Ads til å fungere for deg er å forstå detaljene for betalt søk, budstrategier, søkeordforskning, kontostruktur osv.
    • Kartlegg hva du kan bruke på hver kampanje, angi det daglige budsjettet deretter og hold oversikt over utgiftene
    • Gjør søkeordet ditt og bud på uttrykket og eksakte søkeord ved høyere bud for å få mer relevante klikk
    • Når du oppretter annonser, må du sørge for at de er relevante og fristende nok til at seeren kan klikke
    • Optimaliser landingssidene dine ved å kjøre A / B-tester for å prøve ut varianter av en side
    • Prøv remarketing for å styrke merkevaren din
    Hvis du fortsatt lurer på om Google Ads er verdt pengene, er det best å begynne i det små, justere basert på resultater og doble ned hvis kampanjene dine genererer rimelige og lønnsomme salg.