Digital strategi

Bedrifter beveger fokus mot digital, men mange har ikke en omfattende digital strategi på plass. En digital strategi er avgjørende for alle bedrifter som ønsker å lykkes i dette konkurransedyktige rommet fordi det sikrer at forretningsmålene dine er i tråd med dine digitale mål.

En digital strategi etablerer den overordnede retningen som en bedrift vil følge digitalt. Nøkkelen til strategien er definisjonen av den digitale visjonen – fungerer som en North Star for virksomheten å følge, den gir et digitalt formål, justerer organisasjonen og er grunnleggende for den digitale ambisjonen til virksomheten. Den digitale strategien skisserer kanalene, eiendelene, plattformene og verktøyene som kreves for å nå disse målene og levere resultatene.

Book et gratis møte med oss for å diskutere potensiell avtale.




Digital strategi mål

Dekker ditt sett med mål for online markedsføring alle grunnlagene? Et godt sett med digitale markedsføringsmål dekker en rekke forskjellige tiltak for å hjelpe til med å sette, gjennomgå og kontrollere ytelsen på tvers av alle digitale markedsføringsaktiviteter.

Digitale markedsføringsmål Digitale markedsføringsmål gjennom 5 Ss

PR Smith, min medforfatter på Emarketing Excellence, utviklet 5Ss for digital markedsføring rundt 2000, og selv om det er grunnleggende, brukes det fortsatt av mange som planlegger sin digitale markedsføringsstrategi. Så jeg tenkte å dele det her ved å vise hvordan det gjelder i dag på ASOS.com, en dynamisk online virksomhet. For å måle de foreslåtte målene, se innlegget mitt om måloppsett i Google Analytics.

Digital strategi definisjon

Digital strategi ‘er en strategisk plan formulert for å oppnå spesifikke mål gjennom et digitalt medium. Som du kan se fra undersøkelsen ovenfor, kan betydningen av dette variere avhengig av din posisjon i et selskap. Markedsførere og selgere vil se en digital strategi som betyr økte potensielle kunder og salg, mens IT- og driftsmedarbeidere vil se etter skybasert system- og dataanalyse. Derfor er det alltid best å bruke et bestemt begrep relatert til strategiens mål, for eksempel digital markedsføringsplan, digital utviklingsplan og så videre.




Digital markedsføringsstrategi

Veien til flere leads

Så, vil du lede flere potensielle kunder for virksomheten din fra digitale kanaler som søkemotorer, e-postmarkedsføring og sosiale medier? Flott. Vi har laget et rammeverk for digital markedsføringsstrategi som gjør nettopp det.

Vårt digitale markedsføringsprogram er designet for å føre flere potensielle kjøpere til nettstedet ditt, konvertere disse potensielle kundene til potensielle kunder, og disse potensielle kunder til salg.

Digital markedsføring er ganske selvforklarende; det er definert som online og internettmarkedsføring ved hjelp av digitale verktøy.

Men digital markedsføring handler også om hvilken metode vi bruker disse verktøyene under – inngående markedsføring.

Inngående markedsføring fokuserer på å skape en kundeopplevelse basert på tillit, som er det motsatte av utgående, eller “avbrudd” markedsføring (telemarketing, reklametavler, spam, etc.). Du kan lese mer om forskjellen i artikkelen vår, “Inbound Marketing vs. Outbound Marketing.”

Det er viktig å merke seg her at en fantastisk innkommende strategi ikke skjer over natten. Det er der vi kommer inn.




Data

Så, vil du lede flere potensielle kunder for virksomheten din fra digitale kanaler som søkemotorer, e-postmarkedsføring og sosiale medier? Flott. Vi har laget et rammeverk for digital markedsføringsstrategi som gjør nettopp det.

Vårt digitale markedsføringsprogram er designet for å føre flere potensielle kjøpere til nettstedet ditt, konvertere disse potensielle kundene til potensielle kunder, og disse potensielle kunder til salg.

Digital markedsføring er ganske selvforklarende; det er definert som online og internettmarkedsføring ved hjelp av digitale verktøy.

Men digital markedsføring handler også om hvilken metode vi bruker disse verktøyene under – inngående markedsføring.

Inngående markedsføring fokuserer på å skape en kundeopplevelse basert på tillit, som er det motsatte av utgående, eller “avbrudd” markedsføring (telemarketing, reklametavler, spam, etc.). Du kan lese mer om forskjellen i artikkelen vår, “Inbound Marketing vs. Outbound Marketing.”

Det er viktig å merke seg her at en fantastisk innkommende strategi ikke skjer over natten. Det er der vi kommer inn.