Digital annonsering

Digital annonsering er praksisen med å levere salgsfremmende innhold til brukerne gjennom ulike online- og digitale kanaler. Digital reklame utnytter medier som sosiale medier, e-post, søkemotorer, mobilapper, tilknyttede programmer og nettsteder for å vise annonser og meldinger til publikum. 

Book et gratis møte med oss for å diskutere potensiell avtale

Programmatisk annonsering









Instagram annonsering









Bing annonsering

Facebook annonsering

Linkedin annonsering

Twitter annonsering

Rekkevidde og inntrykk

‘Reach’ angir antall personer som ser annonsen din.

«Visninger» angir antall ganger annonsen din ble vist. Ettersom en annonse kan vises til den samme personen mer enn én gang, kan antall visninger i mange tilfeller være høyere enn rekkevidden.

Klikkfrekvens

Klikk Ratio (CTR) er prosentandelen av klikk og visninger. Så hvis du får to klikk for hvert 100 visninger, er CTR 2 prosent. Du kan bruke denne beregningen for å enkelt forstå effektiviteten til de forskjellige annonsekampanjene. For eksempel, hvis du mottar like mange visninger på to forskjellige kampanjer – vil kampanjen med flere klikk ha en bedre CTR og derfor ha prestert bedre.

Konverteringer

Konvertering er antall personer som fullførte den tiltenkte handlingen ved å klikke på annonsen ved å følge Call to Action (CTA). Handlingen kan være å laste ned en e-bok, kjøpe et produkt eller registrere seg for tjenestene dine.